Yawn…..

Yawn….posting at the early morning of the next day….eiks….ada lagi ke orang hidup cam zaman dahulukala…Im feeling ancient rite now coz i’ve been listening to these old folk songz….do you know that seikilos epitaph is the oldest “complete musical composition”…damn, “I dun kno that the recording equipment wuz that good in ancient greek” one of the comment on youtube. I like folk songs especially those that have the ancient souls in it…they’re a real tearjerker 4 me…or is it juz the song put me in a state of trance….neway…here’s some joke too waste your time…atleast a few minutes until I post another interesting stuff….so here u are crackers (crackers is actually hackers in internet slang…seriously, don’t think that it means biscuits or people who follow ur blogs…no heart feelings kay for those who use it)

Sepasang suami isteri sedang menikmati makan
malam yang indah ketika merayakan ulang tahun perkawinan mereka yang ke-50.
Ulang Tahun Perkawinan Emas dengan 8 anak, 28 cucu dan 2 cicit.Ketika
menikmati pencuci mulut, si suami tiba-tiba teringat sesuatu dan kemudian
menoleh ke arah isterinya dan bertanya, “Ada satu hal yang ingin ku tanyakan
pada mu sejak sekian lama. Tapi aku merasa tidak selesa, jadi pertanyaan ini
belum pernah ku lontarkan. Tapi malam ini, malam istimewa jadi… ada baiknya
aku tanyakan sekarang…”

“Apa sayang? Tanya saja. Kenapa mesti tidak
selesa?”, kata isterinya.

“Begini… anak kita yang nombor 4 tidak mirip
kepada adik beradiknya yang lain. Apakah ayahnya berbeza?”

Isterinya
terkejut mendengar pertanyaan tersebut.
Ia menundukkan kepala dan tidak
sanggup menatap wajah suaminya. “Ya…..,” katanya mengaku, “Ayahnya
berbeza.”
Hening……. Mata si suami di genangi air mata… “Ooh…,”
katanya sambil menahan sebak di dada, “Kalau begitu, boleh tak aku tahu siapa
ayahnya?”

Hening lagi…dengan keberanian yang tersisa, si isteri
menjawab, “Kamu….”

Usop Belacak baru sahaja berkahwin dengan Joyah
Kerengge. Setelah selesai upacara membuka hadiah dan bersanding malam itu, Usop
segera menuju ke bilik pengantinnya dengan tergesa-gesa diikuti Joyah yang
terpinga-pinga dan panik melihat suami barunya itu.”Kenapa bang?” tanya
Joyah Kerengge

“Abang dah tak tahan niii!!!..” jawab Usop sambil
melondehkan seluar dan samping pengantinnya.

“Alah abang nii..apa nak
dirisaukan. Kan saya dah jadi milik abang untuk selama-lamanya. Kenapa
tergopoh-gopoh nii?” balas Joyah dengan manja.

“Abang tak kira, abang dah
tak tahan niiiihhh” kata Usop yang semakin gopoh
nampaknya.

“Issyyy…abang ni buat Yah malu je la!!” kata Joyah lagi
sambil tersenyum dan terus naik ke atas katil sambil menekup mukanya dengan
bantal kerana malu.

Sedang Joyah Kerengge menunggu-nunggu apakah tindakan
Usop Belacak yang seterusnya, tiba-tiba Joyah
terdengar…….

“Kkrrrroooooosssshhhh…….”

“Aikk? Macam pernah
dengar je bunyi tu?” kata Joyah dalam hati.

“Abang buat apa
tuu….?”

“Huhh! Lega rasanya dapat melepas! Abang memang tak tahan betul
sakit perut ni dari tadi!”

Seorang guru perempuan bertanya soalan pada
muridnya yang bernama Amin. “Amin, 5 ekor burung di atas pokok dan seekor
ditembak oleh pemburu, berapa ekorkah yang tinggal?”. Amin menjawab “Tidak ada
yang tinggal cikgu”.
“Jawapan sebenarnya ialah 4, tapi saya suka
cara kamu berfikir” balas guru tersebut.
Amin kemudian berkata “Boleh saya tanya cikgu
pulak?”. Cikgu tadi mengangguk setuju.
“Tiga orang wanita makan ais kerim, wanita
pertama menjilat bahagian atas aiskerim manakala wanita kedua memegang bahagian
krimnya dan menjilat kon aiskerim terlebih dahulu dan wanita ketiga hanya
memandang pada aiskerim tersebut. Wanita manakah yang telah
berkahwin?”
Gurunya dengan teragak-agak menjawab “Wanita
kedua!”.
“Jawapan sebenarnya ialah wanita yang memakai
cincin perkahwinan. Tapi saya suka cara cikgu berfikir” balas Amin dengan
selamba.
Cerita Lawak 80PL
Amaran:cerita ini mengandungi unsur unsur
ganas,kalium,santan,aksi menggigit pusat & kerongkong,adegan mandi di
longkang.dilarang tonton tanpa bimbingan ibu bapa berakhlak tinggi.budak dibawah
18 tahun harus meminta kebenaran ketua kampung dulu.

Kisah Mengarut
Musim Pertama

Pada suatu malam yang sunyi,,aku berjalan di tanah
perkuburan.tiba-tiba aku ternampak satu lembaga hitam dibawah sinar bulan
mengambang.bulu hidung aku meremang.dengan tampannya aku menuju ke arah itu.tiba
tiba ada benda lembik jatuh atas kepala aku.

aku menjerit dengan
kuatnya.tanpa kesangkaan aku dan korang,aku terpeluk lembaga tadi.lembaga itu
memandang aku tepat dimataku.aku tergamam.muka orang sungguh menakutkan.tahi
lalat di bulu matanya,hingus berleluasa di hidung dan mulutnya. rambutnya tidak
terurus disebelah kanan.tapi tersikat rapi di kiri.aku pasti!aku pasti dia
adalah seorang syaitan yang dikatakan orang kampung selama ini berkeliaran di
perkuburan setiap malam sabtu pukul sebelas malam.aku sengaja jatuh
menjelepokkan diri ke tanah untuk membuktikan aku segan dan takut.dia mendekati
aku.aku pun mendekati dia.akhirnya dia berkata :`lipan awak sihat?`.rupa rupanya
dia bekas ketua kampung aku.aku melempang dia sepenuh perasaan dan tenaga.dia
mengerti.kemudian dia cerita apasal dia ada kat situ.rupanya dia melawat kubur
lipan kesayangannya yang mati dibunuh komunis semasa sedang bermain layang
layang.suhu mula turun hingga 8darjah celcius.`kau buat apa sekarang?`kata dia
lagi.`takde apa nak di buat.`jawab aku.`syabas,apa kata ternak lipan dan jagung
sama sama,nak?`aku jawab`taknak la,pasaran lipan sekarang jatuh teruk,lagipun
sekarang penyakit kaki tangan dan mulut dah merebak,harga udang dan kicap dah
melambung tinggi,…`.dia merajuk dan menangis teresak esak.aku pun tinggal kan
dia keseorangan diri di situ melayan jiwa yang pasrah .akhirnya dia mati di situ
kerana kehilangan air yang banyak dalam badan sebab menangis melebih lebih.aku
pulang ke rumah.dah lebih lapan jam jalan aku tak sampai lagi..kerupaannya aku
telah tersesat.aku tanya orang ,,tapi ..diorang cakap bahasa ibanis(bangsa
kacukan iban dan russia di sepadan russia)akhirnya aku terpaksa menjadi pengemis
untuk menyara hidup

 Seorang wanita telah mengajak teman lelakinya ke rumahnya supaya dapat
berdua-duaan di malam minggu. Jadi teman lelakinya bersetuju. Tau-tau sajalah
apa yang dia orang buat di malam minggu tu berdua-duaan di dalam bilik wanita
tu….. kira malam minggu tu milik dia oranglah. Selepas selesai melakukan
adengan yang dicensoredkan, si lelaki ni pun berehat sambil mengambil rokoknya
tapi mancis takder.Bertanyalah si lelaki ni kepada teman wanitanya;
“Darling! ada mancis tak?”. Ada kat dalam laci sebelah katil tu”, jawab si
wanita tu. Masa buka laci tu,terpandanglah si lelaki tu sebuah potret lelaki di
dalam laci tu. Bertanyalah si lelaki tu pada teman wanitanya; “Gambar siapa ni
yang? Gambar suami sayang ker? “Bukan” jawab si wanita tu. “Kalau bukan gambar
suami sayang, gambar tunang sayang ker?”, “Bukan jugak” jawab wanita tu lagi.
“Kalau bukan jugak, habis gambar ni gambar siapa?” tanya silelaki tu untuk
mendapat penjelasan lanjut “Yanggg! Gambar tu adalah gambar saya sebelum saya
menjalani pembedahan jantina” jawab si wanita tu dengan penuh manja.

Dalam hidup selalu ada perkara yang dinilai
baik, buruk dan parah.
Berikut beberapa contohnya.Baik: Isteri
Anda mengandung.
Buruk: Anak Anda kembar lima.
Parah:
Padahal Anda sudah menjalani vasektomi tiga tahun lalu.

Baik: Anak
lelaki Anda mulai dewasa.
Buruk: Dia menjalin hubungan dengan
perempuan sebelah rumah.
Parah: Anda juga.

Baik: Anak
lelaki Anda mulai lebih banyak menghabiskan waktunya belajar di dalam
biliknya.
Buruk: Anda menemukan beberapa kaset video porno di
biliknya.
Parah: Anda ada di dalam salah satu episod.

Baik:
Anak perempuan Anda mendapat pekerjaan.
Buruk: Sebagai
pelacur.
Parah: Pelanggan utamanya pembantu Anda, tapi pendapatan anak
perempuan Anda lebih tinggi dari Anda.

Seorang pemuda yang akan berkahwin telah
berjumpa seorang bomoh yang juga seorang pakar dalam masalah tenaga batin untuk
mendapatkan sedikit petua.Pemuda : Tok,saya akan berkahwin tidak lama
lagi tetapi saya masih belum bersedia.Bagilah petua untuk saya menghadapi malam
pertama nanti.

Bomoh : Malam pertama merupakan malam yang sangat penting
bagi lelaki.Kamu seharusnya dapat memberi kepuasan yang tidak dapat dilupakan
oleh isteri kamu nanti.

Pemuda : Bagaimanakah caranya tok
bomoh.

Bomoh : Begini,kamu seharusnya membesarkan alat kelaminmu dan ini
akan membuatkan isterimu menjerit pada malam pertamanya.

Pemuda :
Bagaimana caranya tok ?

Bomoh : Kamu mesti merendam alat kelaminmu setiap
malam dalam air teh setiap malam sehinggalah malam pertamamu.

Pemuda
tersebut balik ke rumah dan melakukan apa yang dikata oleh tok bomoh pada setiap
malam.

Pada malam pertamanya,tok bomoh juga berada dirumahnya.Tiba-tiba
kedengaran isteri pemuda itu menjerit kuat.Tok bomoh mula terfikir akan
kehebatan petua yang diberikannya kepada pemuda tersebut.Tiba-tiba pemuda
tersebut keluar dari biliknya dengan wajah yang sedih.Tok bomoh hairan lalu
bertanya kepada pemuda tersebut.

Bomoh : Kenapa cepat
sangat..?

Pemuda : Saya punya memamng panjang tok tapi kenapa hanya
sebesar pensil saja…?

Bomoh : Adakah kamu ikut petua yang tok
ajarkan…?

Pemuda : Sudah tok.Tiap-tiap malam saya merendam saya punya
dalam segelas air teh.

Bomoh : Teh apa yang kamu gunakan ?

Pemuda
: ????????? Mustika Ratu – Slimming Tea tok…

Beginilah akibatnya orang Malaysia
menterjemahkan istilah-istilah Komputer.Istilah
Hardware:
barang keras
Software: barang lembut
Joystick: batang bahagia
Plug and
Play: cucuk dan main
Port: lubang
Server: pelayan
Client:
pelanggan

Contoh
“That server gives a plug and play service to
the clients using either hardware or software joystick. The joystick goes into
the port of the client.”

Translated“Pelayan itu memberi
pelanggannya layanan cucuk dan main dengan mempergunakan batang bahagia jenis
keras atau lembut. Batang bahagia itu dimasukkan ke dalam lubang
pelanggan.”

Juliana : “Abang Mie… Jom la datang rumah… saya
rindu la.. lagipun suami saya pergi oversea tadi..”Helmi : “baiklah
malam esok abang pergi tau… nanti pandai la abang tipu isteri abang
tu..”

Juliana : “Oh ya.. sebelum datang esok.. abang cukur misai kasi
licin dulu ye.. abang tahukan saya suka lelaki yg baby-face.”

Helmi :
“Alamak… yang ni susah sikit.. isteri abang suka abang simpan misai ni nanti dia
marah plak”

Juliana : “Alaaa… abang ni nak jumpa saya ke tak
nie?”

Helmi : “oklah.. oklah.. Ana punya pasal.. apa saja abang
sanggup”

Keesokan paginya, semasa Helmi hendak keluar untuk ke pejabat
dia telah memesan kepada isterinya yang dia pulang lewat malam ini
kerana ada
mesyuarat penting… dan di pejabatnya.. Helmi telah
mencukur misainya sampai
licin..

Jam 4 pagi ketika Helmi balik ke rumahnya… isterinya sudah tidur…
Dengan perlahan Helmi salin baju dan naik ke tempat tidur…tiba-tiba isterinya
tersedar lalu meraba-raba wajah Helmi yang licin itu dalam kegelapan… dan
berkata… “Kenapa kau tak balik lagi Jalil… kejap lagi suami akak balik…!!”

Satu hari tu, aku tengah lepak2 sambil baca
paper kat satu cafe. Kat meja sebelah adalah duduk 2 orang pompuan dalam
lingkungan umur 30an sedang rancak berborak. Nampak gayanya macam berjawatan
tinggi, nengok dari dressing la. Aku pun bukannya nak dengar apa yang diaorang
bualkan , tapi disebabkan dekat dan tempat tupun agak sunyi, jadi dengar jugak
la apa yang diorang bualkan walaupun tak berapa clear.” Eh…yang u baru
beli tu ada vibrate tak??” tanya sorang pompuan tu kat kawan dia. ” Adaaaa….bleh
tahan la jugak dia punya vibrate” jawab kawan dia. “Dia punya batteri plak ?
tahan tak ?? ” tanya pompuan tu lagik. Oooo…citer pasal handset rupanya, ni
mesti latest punya model..kataku dalam hati. ” Tahan seminggu” jawab kawan dia
sambil menghirup kopi.

” I punya lagik best, bleh tahan 10 hari” . ”
Huiii…best tu u beli kat mana??tanya kawan dia balik. Pehh…batteri boleh tahan
10 hari ni mesti mahal punya handset ni, bisik ku dalam hati. ” I beli tempat
biasa la..colour pink lagi..” kata pompuan tu dengan bangga. “U punya yang lama
mana?” tanya kawan dia balik” I bagi kat kawan I si Ros tu…malu nak beli
sendri..dia cakap” .

Aikk ..nak beli handset pun malu..aku berkata
sendiri dalam hati. ” U ada bawak tak yang baru tu?? bagi I tengok ” minta kawan
dia. ” Adaaa…I tak pernah tinggal” kata pompuan tu sambil menyeluk beg tangan
dia, sambil tu mata dia meliar pandang keliling. ” Huiii …besornya…ni mesti
mahal ni” kata kawan dia.
Aikk..patutnya makin kecik la makin mahal..hatiku
makin tertarik untuk melihat handset jenis apa yang pompuan tu dah beli . Dengan
menggunakan paper sebagai pelindung, aku pun menjeling. Lepas tu aku pun tak
tunggu lama, lipat paper terus aku blah. ” Cissss……batang lelaki palsu rupanya”
rungut ku dalam hati.

About Dark Fent

............( The lines itself is enough right, no one bothers to know anyway) That is an enigma......

Posted on July 3, 2011, in Something to talk about... and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: